Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHenry, Michael
TitelAdvanced Placement U.S. History: What Happens after the Examination?
QuelleIn: Social Studies, 82 (1991) 3, S.94-96Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0037-7996
SchlagwörterAdvanced Placement Programs; Comparative Analysis; Course Content; Curriculum Research; Enrichment Activities; Films; High Schools; History Instruction; Local History; Modern History; Private Schools; Public Schools; Secondary Education; Secondary School Curriculum; Simulation; Student Projects; Student Research; Surveys; United States History; Advanced Placement Examinations (CEEB)
AbstractDiscusses a survey of 56 advanced placement (AP) U.S. history teachers. Explores the scope of AP history and types of posttest activities used after Advanced Placement examinations. Concludes that public school courses developed more deeply into post-1960 events than the private schools did. Describes movies, debates, simulations, and local history projects as typical posttest activities. (CH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Social Studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: