Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMineo, Beth A.; Goldstein, Howard
TitelGeneralized Learning of Receptive and Expressive Action-Object Responses by Language-Delayed Preschoolers.
QuelleIn: Journal of Speech and Hearing Disorders, 55 (1990) 4, S.665-78Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0005-2604
SchlagwörterExpressive Language; Generalization; Instructional Effectiveness; Language Acquisition; Language Handicaps; Matrices; Preschool Education; Receptive Language; Teaching Methods; Vocabulary
AbstractFour developmentally delayed preschoolers were taught action-object responses in receptive and expressive language modalities, using matrix-training procedures. Acquisition of a word combination rule was facilitated by the use of familiar lexical items, whereas subsequent acquisition of new lexical knowledge was enhanced by couching training in a previously trained word combination pattern. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Speech and Hearing Disorders" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: