Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFabricant, Mona; und weitere
TitelWhy Women Succeed in Mathematics.
QuelleIn: Mathematics Teacher, 83 (1990) 2, S.150-54Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterFemales; Mathematicians; Mathematics Education; Mathematics Teachers; Science History; Secondary Education; Secondary School Mathematics; Sex Bias; Sex Discrimination; Test Bias
AbstractUses historical figures to examine variables influencing women's success in mathematics. The three characteristics stressed are supportive family background; early exposure to significant mathematics; and available female role models in mathematics. Discusses barriers to females' choice of mathematics as their careers and actions taken to increase females' participation. Lists 22 references. (YP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: