Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHewstone, Miles; und weitere
TitelSelf-, Ingroup, and Outgroup Achievement Attributions of German and Turkish Pupils.
QuelleIn: Journal of Social Psychology, 129 (1989) 4, S.459-70Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Attribution Theory; Classroom Research; Cross Cultural Studies; Foreign Countries; Group Behavior; Group Dynamics; Secondary Education; Student Attitudes; West Germany
AbstractInvestigates intergroup bias in achievement attributions in a sample of 15-year-old German and Turkish pupils in the Federal Republic of Germany. Found that ingroup attribution bias was limited rather than ubiquitous. Discusses the inventive nature of student explanations for ability-linked performance and the motivational consequences of causal attributions. (LS/Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: