Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBurford, Bronwen
TitelAction Cycles: Rhythmic Actions for Engagement with Children and Young Adults with Profound Mental Handicap.
QuelleIn: European Journal of Special Needs Education, 3 (1988) 4, S.189-206Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterChildren; Experiential Learning; Interaction; Interpersonal Communication; Learning Processes; Motion; Nonverbal Communication; Severe Mental Retardation; Young Adults
AbstractRhythmic groups of cyclical movements--action cycles--were identified during interactions between adults and subjects (12 children, aged 8-18, and 6 young adults with profound mental handicap). Subjects performed similar actions for apparently similar reasons at similar rates to their caregivers, giving strong indication of a biologically robust system of basic emotional communication. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: