Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcDonnell, Andrea P.; Hardman, Michael L.
TitelThe Desegregation of America's Special Schools: Strategies for Change.
QuelleIn: Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps (JASH), 14 (1989) 1, S.68-74Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Administrator Role; Change Agents; Change Strategies; Educational Trends; Elementary Secondary Education; Leadership; Mainstreaming; Racial Integration; Severe Disabilities
AbstractThe article briefly reviews the support for integrated educational programs for students with severe handicaps and presents a framework for planned educational change, based on the extant racial desegregation literature. Noted are logistical issues facing school administrators and effective leadership roles in the change process. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: