Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWagner, Daniel A.; und weitere
TitelDoes Learning to Read in a Second Language Always Put the Child at a Disadvantage? Some Counterevidence from Morocco.
QuelleIn: Applied Psycholinguistics, 10 (1989) 1, S.31-48Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBerber Languages; Educational History; Foreign Countries; Language of Instruction; Longitudinal Studies; Native Language Instruction; Primary Education; Reading Achievement; Reading Instruction; Second Language Learning; Uncommonly Taught Languages; Morocco
AbstractLongitudinal study of literary acquisition among first-graders (N=166) from two distinct linguistic communities in a rural Moroccan town showed that the significant differences in Arabic (first literacy) reading achievement between Berber- and Arabic-speaking groups disappeared by the fifth grade. (Author/CB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: