Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMcDonald, Janet L.
TitelCognitive Development and the Structuring of Geometric Content.
QuelleIn: Journal for Research in Mathematics Education, 20 (1989) 1, S.76-94Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Structures; Concept Formation; Educational Research; Geometric Concepts; Mathematics Instruction; Ratios (Mathematics); Research Reports; Secondary Education; Secondary School Mathematics
AbstractStudents at concrete or formal operational reasoning levels made similarity judgments on geometric concepts and mathematical expressions on ratio, proportion, and similarity. Clear prototypical maps could be derived for both groups. Formal operational students structured subject matter content significantly more like subject matter experts than concrete operational students did. (MNS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: