Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAndrews, Sharon Vincz
TitelChanging Research Perspectives: A Critical Study of Elliot Eisner.
QuelleIn: Journal of Curriculum and Supervision, 4 (1989) 2, S.106-25Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Curriculum; Educational Philosophy; Elementary Secondary Education; Marxian Analysis; Models; Research Problems; Research Utilization; Scientific Methodology; Social Science Research; Theory Practice Relationship; Values
AbstractThis paper explores the evidence of a substantive paradigm shift in curriculum theory by examining the questions that have caused Elliot Eisner's radical shift from an empirical-analytical research model to a critical-theoretical one. The role of theory development and of ethics and values in research have propelled Eisner's theoretical shift. (TE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: