Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFuson, Karen C.; Willis, Gordon B.
TitelSubtracting by Counting Up: More Evidence.
QuelleIn: Journal for Research in Mathematics Education, 19 (1988) 5, S.402-20Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterComputation; Educational Research; Elementary School Mathematics; Mathematics Instruction; Patterns in Mathematics; Primary Education; Problem Solving; Research Reports; Subtraction; Teaching Methods; Word Problems (Mathematics)
AbstractTen teachers successfully taught first- and second-grade children to count up while keeping track with finger patterns. Learning to subtract by counting up greatly improved children's performance on take-away, compare, and equalize word problems, and enabled them to accelerate by as much as three years their learning of subtraction topics. (MNS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: