Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGoodman, Jesse
TitelThe Disenfranchisement of Elementary Teachers and Strategies for Resistance.
QuelleIn: Journal of Curriculum and Supervision, 3 (1988) 3, S.201-20Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Elementary Education; Instructional Innovation; Marxian Analysis; Politics of Education; Sex Stereotypes; Social Stratification; Teacher Alienation; Teacher Morale; Teacher Motivation; Teacher Rights
AbstractThe use of prepackaged instructional programs threatens to disenfranchise teachers from their own occupation. To address this concern, this article analyzes the disenfranchisement of elementary teachers in the United States from a Marxist and feminist perspective and outlines several strategies for individuals interested in resisting this trend in education. (TE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: