Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSuhrweier, Horst
TitelOn the Development and Phenomenology of Physical-Psychological Impairments during Childhood.
QuelleIn: International Journal of Rehabilitation Research, 10 (1987) 3, S.309-11Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterDevelopmental Disabilities; Early Childhood Education; Educational Diagnosis; Educational Planning; Foreign Countries; Handicap Identification; High Risk Persons; Incidence; Longitudinal Studies; Phenomenology; Special Education; Student Educational Objectives; Germany
AbstractA longitudinal study of 579 German children, aged 3-4 when the study began, examined incidence rates for developmental deviance and to assist with prognostic educational decisions. About 20% of the children were found to be developmentally deviant, and most of the developmentally deviant children could be identified at a preschool age. (JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: