Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enUdwin, Orlee; Yule, William
TitelAugmentative Communication Modes Taught to Cerebral Palsied Children: Findings from a Longitudinal Study.
QuelleIn: International Journal of Rehabilitation Research, 10 (1987) 2, S.202-06Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCerebral Palsy; Communication Disorders; Communication Skills; Early Childhood Education; Longitudinal Studies; Manual Communication; Primary Education
AbstractThe impact of augmentative systems on the communicative abilities of two groups of young cerebral palsied children (total N=40) who were learning either Blissymbols or Makaton Signing was evaluated. Results indicated no significant differences between the systems and slow progress and severe limitations in sign/symbol repertoires of most children. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: