Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBarnett, Janette
TitelResearch on Language and Communications in Children Who Have Severe Handicaps: A Review and Some Implications for Intervention.
QuelleIn: Educational Psychology, 7 (1987) 2, S.117-28Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCommunication Research; Interpersonal Communication; Language Handicaps; Nonverbal Communication; Psycholinguistics; Severe Disabilities; Speech Communication
AbstractPresents a critical discussion of some contemporary literature on the language development and communication problems of persons with severe handicaps. States that for meaning to be transmitted from one person to another, a social-interactive context is required. Draws implications for care givers and therapists. (Author/JDH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: