Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHatch, J. Amos
TitelImpression Management in Kindergarten Classrooms: An Analysis of Children's Face-Work in Peer Interactions.
QuelleIn: Anthropology and Education Quarterly, 18 (1987) 2, S.100-15Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBody Language; Child Language; Facial Expressions; Interaction; Interpersonal Relationship; Kindergarten Children; Nonverbal Communication; Responses; Student Reaction
AbstractThe principles of transmitting appropriate impressions in peer interactions by using facial expressions are different among kindergarten children than among adults. Although the children demonstrate knowledge and understanding of some facial expressions found in the adult repertoire, they tend to be more aggressive and less tactful in their use of "face-work." (VM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: