Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGlazer, Nona Y.
TitelQuestioning Eclectic Practice in Curriculum Change: A Marxist Perspective.
QuelleIn: Signs, 12 (1987) 2, S.293-304Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Curriculum Development; Feminism; Higher Education; Integrated Curriculum; Liberalism; Marxian Analysis; Models; Social Stratification; Womens Studies
AbstractArgues that the development of a feminist-integrated college curriculum should be informed by a critical theory of society that analyzes how social forces create varieties of interconnectedness. Liberal feminists have generally overlooked the role of capitalism in sustaining the oppression of women. Marxist theory provides a viable, unified alternative to the liberal feminist approach. (KH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: