Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enParnell, A. Andrey; Villa, Fernando
TitelLiaison Interpreting as a Method of Language Instruction.
QuelleIn: Rassegna Italiana di Linguistica Applicata, 18 (1986) 1, S.25-32Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Bilingual Instructional Materials; Classroom Techniques; Dialogs (Language); Elementary Secondary Education; English; Italian; Listening Comprehension; Nonverbal Communication; Second Language Instruction; Speech Communication; Teacher Developed Materials; Teaching Methods
AbstractDescribes liaison interpreting, a technique whereby students use bilingual dialogs to become aware of important differences (lexical, phonological, syntactical) between their mother tongue and the foreign language. They practice selecting a passage and encoding it for transmission. Examples of Italian-English dialogs and guidelines for use of dialogs are included. (SED)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: