Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBurlingame, Martin
TitelPity the Poor Professor of Educational Administration: The Puzzlements of Knowledge and of Practice.
QuelleIn: Journal of Educational Administration, 23 (1985) 1, S.39-52Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Administrator Education; Educational Administration; Educational Philosophy; Elementary Secondary Education; Epistemology; Marxian Analysis; Marxism; Social Values; Story Telling
AbstractProfessors of educational administration are being pressed to hold one of three conflicting viewpoints about knowledge and practice: "behavioral science,""symbolic," or "critical." Using Rein's notion of stories, the author urges professors to debate these viewpoints among themselves but use stories to study practitioners. (Author/TE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: