Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMiller, Lynn Carol; und weitere
TitelDevelopment of Conversational Responsiveness: Preschoolers' Use of Responsive Listener Cues and Relevant Comments.
QuelleIn: Developmental Psychology, 21 (1985) 3, S.473-80Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAge Differences; Communication (Thought Transfer); Cues; Early Childhood Education; Listening Comprehension; Nonverbal Communication; Preschool Children; Responses; Sex Differences
AbstractIn order to determine how use of responsive listener cues (e.g. head nods, yesses, smiles, etc.) changes over preschool years, children were videorecorded as they listened to an adult speaker talk about his experiences. Age and sex differences in preschoolers' responsive behaviors are discussed as well as the relationship between the development of nonverbal and verbal behaviors. (Author/DST)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: