Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCook, Vivian J.
TitelLanguage Functions, Social Factors, and Second Language Learning and Teaching.
QuelleIn: International Review of Applied Linguistics in Language Teaching, 23 (1985) 3, S.177-98Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCultural Context; Curriculum Design; Interaction; Notional Functional Syllabi; Pragmatics; Second Language Instruction; Second Language Learning; Social Behavior; Speech Acts; Teaching Methods
AbstractDiscusses issues in functional approaches to language teaching and describes two experiments on the social factors involved in the language functions of requesting, thanking, greeting, and taking leave. Considers what the data from the experiments mean for second-language learning and teaching in terms of syllabus design and teaching techniques. (SED)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: