Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPage, Judith L.
TitelRelative Translucency of ASL Signs Representing Three Semantic Classes.
QuelleIn: Journal of Speech and Hearing Disorders, 50 (1985) 3, S.241-47Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdults; Elementary Education; Language Acquisition; Nonverbal Communication; Semantics; Sign Language
AbstractThe study attempted to determine whether children and adults perceive different amounts of translucency in signs drawn from early sign teaching lexicons and representing three different semantic classes. Results indicate that four- and seven-year-old children and adults perceive signs representing action as more translucent than signs representing nomination and signs representing nomination as more translucent than signs representing attribution. (Author/CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: