Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHodges, Patricia; Schwethelm, Bettina
TitelA Comparison of the Effectiveness of Graphic Symbol and Manual Sign Training with Profoundly Retarded Children.
QuelleIn: Applied Psycholinguistics, 5 (1984) 3, S.223-53Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAmerican Sign Language; Children; Language Handicaps; Manual Communication; Nonverbal Communication; Severe Mental Retardation
AbstractDescribes a study in which two nonspeech communication systems were evaluated with respect to their efficacy for use with profoundly retarded nonspeech children. Results show that 53 profoundly retarded children who have failed to acquire expressive linguistic skills can succeed with some alternative nonspeech symbol systems, especially with manual signing. (SED)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: