Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGilmore, Perry
Titel"Gimme Room": School Resistance, Attitudes, and Access to Literacy.
QuelleIn: Journal of Education, 167 (1985) 1, S.111-28Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAccess to Education; Black Students; Cultural Differences; Elementary Education; Equal Education; Language Skills; Literacy; Nonverbal Communication; Social Differences; Student Attitudes; Student Behavior; Teacher Response; Teacher Student Relationship
AbstractDescribes research demonstrating how a group of urban Black elementary school students were denied full access to literacy based on teacher assessments of their attitudinal displays as inappropriate, although they demonstrated literacy skills in peer and nonschool contexts. Argues that admission to literacy not acquisition of literacy was the major obstacle. (RDN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: