Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGreenbaum, Paul E.
TitelNonverbal Differences in Communication Style between American Indian and Anglo Elementary Classrooms.
QuelleIn: American Educational Research Journal, 22 (1985) 1, S.101-15Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAmerican Indians; Anglo Americans; Classroom Communication; Classroom Observation Techniques; Classroom Research; Cultural Differences; Intermediate Grades; Nonverbal Communication; Student Behavior; Teacher Behavior; Teacher Student Relationship
AbstractNonverbal behaviors associated with classroom conversation in Choctaw Indian and white middle class public schools were videotaped with two cameras providing a view of the teacher and class and the listener-gaze of individual students. Results indicated cultural differences in nonverbal behavior were associated with classroom interaction. (Author/DWH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: