Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFrodi, Ann; Smetana, Judith
TitelAbused, Neglected, and Nonmaltreated Preschoolers' Ability to Discriminate Emotions in Others: The Effects of IQ.
QuelleIn: Child Abuse and Neglect: The International Journal, 8 (1984) 4, S.459-65Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterChild Abuse; Child Neglect; Intelligence Quotient; Interpersonal Competence; Nonverbal Communication; Preschool Education; Social Development
AbstractResults of a study involving 60 children (3-5 years old) including neglected, abused, and nonmaltreated Ss showed that normal children with higher IQs were significantly better able to discriminate others' emotions from picture stories than the other children, who were not different from one another on any of the measures. (Author/CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: