Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLissman, Urban; Paetzold, Bettina
TitelAchievement Feedback and Its Effects on Pupils--A Quasi-Experimental and Longitudinal Study of Two Kinds of Differential Feedback, Norm-Referenced and Criterion-Referenced Feedback.
QuelleIn: Studies in Educational Evaluation, 9 (1983) 2, S.209-22Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Affective Behavior; Cognitive Development; Elementary Secondary Education; Feedback; Foreign Countries; Longitudinal Studies; Pretests Posttests; Quasiexperimental Design; Student Characteristics; Student Evaluation; West Germany
AbstractLiterature concerning achievement feedback is outlined with special attention to its effects on cognitive and affective characteristics of pupils. A quasi-experiment was carried out to assess the possible influence of written feedback occurring weekly and monthly, as well as teacher evaluation of pupils in comparison to self-evaluation. (PN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: