Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBragger, Jeannette D.; Danahy, Michael
TitelThe First Encounter: Motivational Approaches in the Language Classroom.
QuelleIn: French Review, 57 (1983) 2, S.155-62Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Classroom Communication; Classroom Environment; French; Introductory Courses; Learning Motivation; Second Language Instruction; Student Attitudes; Student Characteristics; Student Participation; Student Teacher Relationship
AbstractA two-step procedure is outlined for encouraging student involvement and interest in language learning on the first two days in class. First, the teacher establishes an information flow in English from students to instructor, creating an environment of goodwill. Then communication begins in French as students and instructor introduce themselves. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: