Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKeogh, Deborah; und weitere
TitelDevelopment of Listening Skills in Retarded Children: A Correspondence Training Program.
QuelleIn: Child and Family Behavior Therapy, 5 (1983) 1, S.51-71Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAttention; Behavior Change; Behavior Modification; Children; Listening Skills; Memory; Mild Mental Retardation; Nonverbal Communication; Reinforcement; Training Methods; Verbal Learning
AbstractA study showed that mentally retarded children can be taught rather easily to verbalize instructions, suggesting that past difficulty in such training was due more to inadequate procedures than to inherent difficulties related to children's ability to self-instruct. Correspondence between the children's verbal and nonverbal behavior was also produced. (CMG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: