Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAmeziane, Ahmed; Lietz, Jeremy J.
TitelEducational Accountability: The Structure of Education in Morocco.
QuelleIn: Education, 103 (1983) 4, S.378-82Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAccountability; College Entrance Examinations; Competency Based Education; Developing Nations; Educational Objectives; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Graduation Requirements; National Competency Tests; National Programs; Norm Referenced Tests; Secondary School Curriculum; Student Placement; Track System (Education); Morocco
AbstractThe kingdom of Morocco has developed an educational system that incorporates traditional customs and values of the people with the system of accountability practiced there under French colonial rule. A highly structured curriculum for each educational level is combined with a minimum competency requirement at each grade level. (Author/MH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: