Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHendry, Joan; Kerr, Robert
TitelCommunication through Physical Activity for Learning Disabled Children.
QuelleIn: Perceptual and Motor Skills, 56 (1983) 1, S.155-58Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCloze Procedure; Cognitive Ability; Foreign Countries; Learning Disabilities; Movement Education; Perceptual Motor Coordination; Pretests Posttests; Primary Education; Program Effectiveness; Reading Comprehension; Reading Readiness; Skill Development; Training Methods; Canada
AbstractEight learning disabled children participated in an integrated program of motor and cognitive tasks over a six-month period. Compared to eight control subjects, the treated group showed greater improvement on tests of motor and cognitive skills. A physical activity program can influence basic cognitive as well as motor skills. (Author/RD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: