Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCookson, Peter W., Jr.
TitelBoarding Schools and the Moral Community.
QuelleIn: Journal of Educational Thought, 16 (1982) 2, S.89-97Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Adolescent Development; Affluent Youth; Boarding Schools; College Bound Students; Developmental Stages; Moral Development; Outcomes of Education; Secondary Education; Secondary Schools; Socialization; Upper Class
AbstractExamines the impact of American boarding schools on students' moral development. Discusses the incremental steps that students experience during the process of assimilation at boarding schools, which shapes their character and promotes a world view that is compatible with students' most likely future statuses. (DMM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: