Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inClement, John
TitelStudents' Preconceptions in Introductory Mechanics.
QuelleIn: American Journal of Physics, 50 (1982) 1, S.66-71Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCollege Science; College Students; Concept Formation; Engineering Education; Higher Education; Mechanics (Physics); Science Education; Scientific Concepts; Student Characteristics
AbstractDiscusses data from tests and videotaped interviews indicating conceptual primitives as a source of student difficulty in physics. These include key concepts (mass, acceleration) and fundamental principles/models (Newton's and conservation laws, atomic model). Demonstrates that misconceptions can be studied using problems of minimum complexity to isolate source of the errors. (SK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: