Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHamre-Nietupski, Susan; und weitere
TitelEffects of Strategy Training on the Free-Recall Performance of Mildly and Moderately Mentally Retarded Adolescents.
QuelleIn: American Journal of Mental Deficiency, 86 (1982) 4, S.421-24Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdolescents; Generalization; Mild Mental Retardation; Moderate Mental Retardation; Recall (Psychology)
AbstractThe effects of extended training with meaningful stimuli on the free recall performance of mildly and moderately mentally retarded adolescents were examined. Strategy training that involved sorting, categorizing, and labeling objects resulted in a significant increase in free recall performance on training, maintenance, and near generalization. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: