Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Scott, Wayne R. |
---|---|
Titel | Fractions Taught by Folding Paper Strips. |
Quelle | In: Arithmetic Teacher, 28 (1981) 5, S.18-21 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
Schlagwörter | Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Elementary Education; Elementary School Mathematics; Fractions; Learning Activities; Manipulative Materials; Mathematics Instruction; Mathematics Materials; Number Concepts; Teaching Methods Lesson concept; Instruction; Unterrichtsentwurf; Unterrichtsprozess; Teacher; Teachers; Lehrerin; Lehrende; Elementarunterricht; Elementare Mathematik; Schulmathematik; Bruchrechnung; Lernaktivität; Hilfsmittel; Mathematics lessons; Mathematikunterricht; Mathematische Tafel; Number concept; Zahlbegriff; Teaching method; Lehrmethode; Unterrichtsmethode |
Abstract | The use of folding paper strips as a mathematical model in the instruction of operations with fractions is presented. (MP) |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |