Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHattie, John
TitelShould Creativity Tests Be Administered under Testlike Conditions? An Empirical Study of Three Alternative Conditions.
QuelleIn: Journal of Educational Psychology, 72 (1980) 1, S.87-98Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCorrelation; Creativity; Creativity Tests; Foreign Countries; Games; Intelligence Differences; Intelligence Tests; Intermediate Grades; Test Anxiety; Test Reliability; Testing; Testing Problems; New Zealand; Torrance Tests of Creative Thinking
AbstractThree conditions for administering creativity tests by Torrance and by Wallach and Kogan were compared: (1) untimed, gamelike; (2) conventional testlike; and (3) administration of measures under testlike conditions on two adjacent days, using the second testing as the predictor. The conventional testlike condition seems optimal. (Author/CP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: