Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEastman, Phillip M.; Barnett, Jeffrey C.
TitelThe Interaction between Spatial Visualization Abilities and the Use of Manipulative Materials in the Enactive and Iconic Modes for Preservice Elementary Teachers.
QuelleIn: International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 10 (1979) 4, S.517-24Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCollege Mathematics; Elementary School Teachers; Higher Education; Manipulative Materials; Mathematics Education; Mathematics Instruction; Mathematics Materials; Preservice Teacher Education; Research
AbstractThis study was designed to determine if the use of manipulative aids facilitated learning of mathematical concepts and skills by preservice elementary teachers. Results suggest that demonstration of materials is as effective as the "hands-on" approach. (MK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: