Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enReid, Barbara; Kiernan, Chris
TitelSpoken Words and Manual Signs as Encoding Categories in Short-Term Memory for Mentally Retarded Children.
QuelleIn: American Journal of Mental Deficiency, 84 (1979) 2, S.200-03Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Processes; Exceptional Child Research; Language Acquisition; Manual Communication; Memory; Mental Retardation; Severe Mental Retardation; Speech Communication
AbstractTo better understand the mechanisms underlying encoding, manual signs and spoken words were presented in a short term memory task to six severely retarded children (11 to 14 years old). It was found that manual signs were encoded differently from spoken words for short term memory storage. (Author/PHR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: