Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSamuels, S. Jay
TitelAn Outside View of Neuropsychological Testing. Symposium No. 14: Response.
QuelleIn: Journal of Special Education, 13 (1979) 1, S.57-60Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Academic Achievement; Academic Aptitude; Biological Influences; Etiology; Handicapped Children; Learning; Learning Disabilities; Neuropsychology; Opinions; Relevance (Education); Special Education; Test Validity; Testing
AbstractThe author's response to H. Reed's paper (EC 115 148) on the nature of the relationship between biological defects and educational attitude and achievement refutes the relevance of biological knowledge to education, and contends the neuropsychological test data are of doubtful validity and may work against the academic interests of the student. (See also EC 115 149-154.)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: