Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enYoung, Jacob A.; Farshadkhah, Sahar
TitelTeaching Tip: Hook, Line, and Sinker -- The Development of a Phishing Exercise to Enhance Cybersecurity Awareness
QuelleIn: Journal of Information Systems Education, 34 (2023) 4, S.347-359 (13 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1055-3096
SchlagwörterInformation Security; Class Activities; Computer Science Education; Social Psychology; Background
AbstractIn this paper, we describe the development of an in-class exercise designed to teach students how to craft social engineering attacks. Specifically, we focus on the development of phishing emails. Providing an opportunity to craft offensive attacks not only helps prepare students for a career in penetration testing but can also enhance their ability to detect and defend against similar methods. First, we discuss the relevant background. Second, we outline the requirements necessary to implement the exercise. Third, we describe how we implemented the exercise. Finally, we discuss our results and share student feedback. (As Provided).
AnmerkungenJournal of Information Systems Education. e-mail: editor@jise.org; Web site: http://www.jise.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Information Systems Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: