Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGómez-Tabares, Anyerson-Stiths
TitelIs There Continuity from Implicit Recognition of Intentional Action in Infants to Explicit Mindreading in Preschoolers? Systematic Review of Longitudinal Evidence and Theoretical Implications (¿Hay continuidad entre el reconocimiento implícito de la acción intencional en bebés y la lectura de mente explícita en preescolares? Revisión sistemática de la evidencia longitudinal e implicaciones teóricas)
QuelleIn: Journal for the Study of Education and Development, 46 (2023) 4, S.950-982 (33 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Gómez-Tabares, Anyerson-Stiths)
Spracheenglisch; spanisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0210-3702
DOI10.1080/02103702.2023.2230044
SchlagwörterCognitive Ability; Intuition; Perception; Attention; Interaction; Preschool Children; Recognition (Psychology); Psychological Patterns
AbstractThe idea that implicit and explicit mindreading form a continuum is controversial. This paper presents a systematic review of longitudinal findings on the development of mindreading in children to compare the main theoretical explanations of this capacity (enrichment and conceptual change theories, submentalizing theory and two-system theory). The longitudinal findings on the predictive relationships between implicit and explicit measures of mindreading demonstrate a continuum between children's implicit and explicit capacities to understand others' mental states. Moreover, the findings support the theory of continuous conceptual enrichment and change and provide evidence against submentalist theories. This paper proposes that implicit mindreading is based on the interactive processes of joint attention and shared intentionality that precede explicit mind comprehension. [Translation from English by Mary Black. ] (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal for the Study of Education and Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: