Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBruhn, Jesse; Jones, Nathan; Kanno, Yasuko; Winters, Marcus A.
TitelProfessional Development at Scale: The Causal Effect of Obtaining an SEI Endorsement under Massachusetts's RETELL Initiative
QuelleIn: Educational Evaluation and Policy Analysis, 45 (2023) 4, S.546-568 (23 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Kanno, Yasuko)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-3737
DOI10.3102/01623737221136101
SchlagwörterFaculty Development; Influences; Teacher Certification; English (Second Language); Second Language Instruction; Public School Teachers; English Language Learners; Massachusetts
AbstractWe apply a difference-in-difference design to measure the causal effect of a teacher obtaining an endorsement in Sheltered English Immersion under Massachusetts's Rethinking Equity in the Teaching of English Language Learners initiative on student's learning outcomes. More than 35,000 in-service public school teachers completed the semester-long course. We find no effect on English learners' (ELs) average test scores, but modest positive spillovers for students with disabilities and other non-EL students. Training benefited teachers recently hired by their district but had no effect on longer serving teachers. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Evaluation and Policy Analysis" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: