Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMacArthur, Kelly; Dobie, Tracy E.
TitelBenefits and Challenges of Peer Interaction in Calculus Group Exams: Perspectives of Latina/Hispanic & Mixed Race Women
QuelleIn: PRIMUS, 33 (2023) 10, S.1121-1134 (14 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (MacArthur, Kelly)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1051-1970
DOI10.1080/10511970.2023.2248973
SchlagwörterCalculus; Mathematics Instruction; Mathematics Tests; College Faculty; Undergraduate Students; Cooperative Learning; Peer Relationship; Minority Group Students; Hispanic American Students; Multiracial Persons; Barriers; Gender Differences; Group Dynamics; Test Format; Student Attitudes; Student Diversity; Inclusion; Equal Education
AbstractCollaborative assessment techniques are needed to align with shifting approaches to learning that center peer interaction. Furthermore, it is critical to understand how collaborative assessments work for students belonging to historically marginalized groups. This study reports the perspectives of four mixed race and Latina/Hispanic women regarding peer interaction and group exams in university mathematics courses. Three primary themes emerged from interviews: (a) benefits of communication during group exams, (b) challenges of working with peers during group exams, and (c) consideration of gender balance when assigning exam groups. These findings have implications for how college instructors implement collaborative exams in intentional ways that benefit students. (As Provided).
AnmerkungenTaylor & Francis. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "PRIMUS" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: