Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMatthews, Michael S.; Wylie, Olivia; Styles, Amanda
TitelConceptual Replication of Parental Influences on the Academic Motivation of Gifted Students: A Self-Determination Theory Perspective
QuelleIn: Journal for the Education of the Gifted, 46 (2023) 4, S.319-339 (21 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Matthews, Michael S.)
ORCID (Wylie, Olivia)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-3532
DOI10.1177/01623532231199265
SchlagwörterAcademic Achievement; Parent Attitudes; Content Analysis; Self Determination; Taxonomy; Learning Motivation; Parent Child Relationship; Gifted; Mother Attitudes; Learning Theories
AbstractDespite the strong influence parenting plays in every aspect of child development, there has been relatively little research focused on how parents influence the academic motivation of their high-ability or gifted child in the home setting. The current study details a conceptual replication of one widely cited study on this topic conducted by Garn et al. (2010). We used an exploratory qualitative design to analyze interview responses gathered from 14 parents (mothers of 22 gifted students) using a content analysis approach within the theoretical framework offered by the Self-Determination Theory taxonomy of motivation developed by Deci and Ryan. Our independent analysis grouped the content of parent responses into four themes that are consistent with those reported in the original study by Garn et al. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal for the Education of the Gifted" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: