Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMelo-Becerra, Ligia Alba; Ramos-Forero, Jorge Enrique; Rodríguez Arenas, Jorge Leonardo; Zárate-Solano, Héctor M.
TitelThe Impact of an Alternation Plan between Face-to-Face and Remote Education on Academic Achievement
QuelleIn: Education Economics, 31 (2023) 5, S.632-648 (17 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Melo-Becerra, Ligia Alba)
ORCID (Ramos-Forero, Jorge Enrique)
ORCID (Rodríguez Arenas, Jorge Leonardo)
ORCID (Zárate-Solano, Héctor M.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0964-5292
DOI10.1080/09645292.2022.2119550
SchlagwörterQuantitative Daten; In Person Learning; Distance Education; Instructional Effectiveness; Academic Achievement; Influences; COVID-19; Pandemics; Public Schools; Dropout Rate; Grade Repetition; Achievement Gap; Foreign Countries; Colombia
AbstractThis paper describes some indicators of the Colombian educational system considering the effect of the pandemic and assesses the causal effect of an alternation plan between face-to-face and remote education, conducted in 2020, on the results of an achievement test. Indicators reveal that the pandemic caused a greater demand for education services in public schools, increased dropout, and repetition rates, and widened the gaps in academic performance. The causal empirical exercise indicates that the students who participated in the experiment obtained, on average, better results in the achievement test compared to students who remained in the non-face-to-face scheme. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education Economics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: