Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDay-Vines, Norma L.
TitelAn Analysis of the Reconceptualizing the Achieving Success Everyday Group Counseling Model
QuelleIn: Journal of School-Based Counseling Policy and Evaluation, 5 (2023) 1, S.29-32, Artikel 5 (5 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Day-Vines, Norma L.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterIntervention; African American Students; Males; Critical Race Theory; Middle School Students; School Counseling
AbstractThis article provides an evaluation of Steen et al.'s (2023) systematic review of group counseling interventions with Black male students. The article highlights strengths of the review including the effort to center the specific and unique needs of Black male students, the avoidance of comparative frameworks, and the use of critical race theory as an organizing principle so researchers do not problematize Black boys, the social and cultural heterogeneity of Black boys. Recommendations for future research include the consideration of students' intersectional identities and studies that exhibit more methodological rigor. (As Provided).
AnmerkungenInternational Society for Policy Research and Evaluation in School-Based Counseling. William & Mary School of Education, P.O. Box 8795, Williamsburg, VA 23187. e-mail: JSCPEOnline@gmail.com; Web site: https://scholarworks.wm.edu/jscpe/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: