Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHassani, Azadeh; Saeedi, Zari
TitelExploring Criteria for Evaluating In-Service English Language Teachers' Performance
QuelleIn: PROFILE: Issues in Teachers' Professional Development, 25 (2023) 2, S.165-181 (17 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Hassani, Azadeh)
ORCID (Saeedi, Zari)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1657-0790
SchlagwörterTeacher Evaluation; Language Teachers; English (Second Language); Second Language Learning; Second Language Instruction; Peer Evaluation; Case Studies; Evaluation Criteria; Private Education; Administrator Attitudes; Check Lists; Feedback (Response); Pedagogical Content Knowledge; Teaching Skills; Personality Traits; Parent Attitudes; Student Attitudes; Administrator Characteristics; Foreign Countries; Iran
AbstractThis case study explored the evaluation criteria applied by six supervisors of a private language institute (three men and three women) through individual in-depth interviews in an English-as-a-foreign-language context. The researchers also collected data from supervisors' observation checklists and written feedback. A thematic analysis resulted in five main themes and two sub-themes. Therefore, a tentative framework was developed, encompassing five criteria: English and Content Knowledge, Teaching Skills, Personal Traits, Fulfilling Workplace Expectations, and Parents'/Learners'/Peers' Feedback. The proposed framework can help increase language supervisors' teacher evaluation literacy. (As Provided).
AnmerkungenUniversidad Nacional de Colombia. Carrera 30 No. 45-03 Ciudad Universitaria, Bogotá, Colombia. Tel: +571-3165000 Ext.16780; Fax: +571-3165000 Ext.16780 or 16773; e-mail: rprofile_fchbog@unal.edu.co; Web site: https://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "PROFILE: Issues in Teachers' Professional Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: