Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFlores, Osly J.; Patrón, Oscar E.
TitelLatino Men Using Compañerismo to Navigate the Unchartered Waters of the Doctoral Program: A Conceptual Model
QuelleIn: Journal of College Student Retention: Research, Theory & Practice, 25 (2023) 3, S.427-451 (25 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Flores, Osly J.)
ORCID (Patrón, Oscar E.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1521-0251
DOI10.1177/1521025120987816
SchlagwörterModels; First Generation College Students; Hispanic American Students; Males; Interpersonal Relationship; Doctoral Programs; Doctoral Students; School Role; Resilience (Psychology); Cultural Influences; Academic Persistence
AbstractIn this paper, we present a conceptual model of the development of a relationship between first-generation Latino men while navigating the unchartered waters, or the unknown, of a doctoral program. Drawing from focus groups, we outline the various components (e.g., institutional role and support, resilience, cultural affinity) that contributed to the model of compañerismo and how this cultural phenomenon, in turn, led to the participants' successful navigation of their graduate education. Compañerismo represents the evolvement from a surface-level friendship to a cultural, personal, and academic support system. Guided by the data, we offer practical implications for higher education stakeholders to better support Latino men and their persistence and retention in doctoral programs. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of College Student Retention: Research, Theory & Practice" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: