Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inChen, Mengyao
TitelA Review of the Contemporary Challenges Faced by Chinese Immersion Education and Its Related Teacher Preparations in the United States
QuelleIn: Journal of Education, 203 (2023) 4, S.961-970 (10 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Hier finden Sie weiterführende Informationen. FID−Nationallizenz Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Chen, Mengyao)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0574
DOI10.1177/00220574221075199
SchlagwörterChinese; Immersion Programs; Language Proficiency; Academic Achievement; Cognitive Development; Barriers; Student Behavior; Intercultural Communication; Classroom Techniques; Teacher Education; Second Language Instruction; Second Language Learning; Curriculum Development; Elementary Secondary Education; Program Effectiveness; United States
AbstractThis study reviews the emerging studies on the topic of Chinese immersion programs in the U.S. The effectiveness of Chinese immersion programs has been proved to have positive impacts on students' language proficiency, academic performance, and cognitive development. However, challenges in curriculum and instructions, behavior management, and cross-cultural communication have been limiting the performance of Chinese language immersion programs. To address these challenges, Chinese immersion teachers should be provided with preparations and training on the knowledge of designing multi-subject curriculum in the Chinese language, utilizing instructional strategies in immersion settings, and developing cross-cultural competency. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: