Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inVelasco, Richard Carlos L.
TitelConstant Critical Reflexivity: Engaging in an Archaeology of Self to Promote Racial Literacy in a Math Teacher Education Program
QuelleIn: Educational Forum, 87 (2023) 3, S.177-191 (15 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Velasco, Richard Carlos L.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1725
DOI10.1080/00131725.2022.2126051
SchlagwörterPreservice Teachers; Mathematics Instruction; Racial Factors; Race; Multiple Literacies; Criticism; Racism; Critical Race Theory; Preservice Teacher Education; Elementary Secondary Education
AbstractRacial literacy is critical pedagogy that seeks to end racism. Developing racial literacy in math teacher education programs is a crucial step in preparing preservice teachers to acknowledge and resist prejudiced and racist math teaching policies and practices before they enter the K-12 classroom. In this essay, I unpack and share how I engaged in critical reflexivity and an Archaeology of Self to promote racial literacy and antiracist pedagogy in my MTEP courses. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Forum" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: