Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMarsh, Robbie J.; Cumming, Therese M.; Randolph, Justus J.; Michaels, Stephen
TitelUpdated Meta-Analysis of the Research on Response Cards
QuelleIn: Journal of Behavioral Education, 32 (2023) 3, S.450-473 (24 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Marsh, Robbie J.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1053-0819
DOI10.1007/s10864-021-09463-0
SchlagwörterMeta Analysis; Response Rates (Questionnaires); Academic Achievement; Tests; Student Participation; Program Effectiveness; Special Education; General Education; Student Behavior; Cost Effectiveness
AbstractIn 2007, Randolph conducted a meta-analysis of response-card articles to determine the effect of response cards on test achievement, quiz achievement, class participation, and off-task behavior. This meta-analysis is an update of that analysis, including new studies conducted in the last 12 years. A total of 15 studies published between 2005 and 2019 were analyzed along with the previous 14 used in the Randolph study. The results indicate evidence to support the use of response cards. When utilizing response cards, both students in special education and students in general education displayed increases in test and quiz achievement and levels of participation and decreases in off-task behavior. These results indicate that response cards remain a simple and cost-effective strategy for improving student's academic and behavioral outcomes. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. Available from: Springer Nature. One New York Plaza, Suite 4600, New York, NY 10004. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-460-1700; e-mail: customerservice@springernature.com; Web site: https://link.springer.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Behavioral Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: